Literatur |
Enamhe, B. B. (2013). The role of arts education in Nigeria. African Journal of Teacher Education, 3(1), 1-7.
Gielen, Pascal; Lijster, Thijs (2017): The Civil Potency of a Singular Experience, On the Role of Cultural Organisations in Transnational Civil Undertakings. In: Dietachmair, Philipp; Gielen, Pascal: The Art of Civil Action, Political Space & Cultural Dissent, Amsterdam: Valiz, S. 39–63.
Ulbricht, J. (2005): What Is Community-Based Art Education? Art Education , Mar., 2005, Vol. 58, No. 2 (Mar., 2005), pp. 6-12. |
Lerninhalte |
Community building processes are a central starting point in arts and cultural education projects. In this context, socio-political challenges and questions are often discussed (e.g. dealing with conflicts, discourses on access and participation, questions of sustainability). In this seminar the students get to know terms, practice and theories of community building. Building on the theoretical concepts, the students develop their own cultural mediation inputs or present example projects (course achievement). The seminar focuses on trans- and intercultural learning processes and will take place with a group of 12 exchange students from Ghana, Nigeria, Benin and Cameroon. The seminar takes place in cooperation with guest researchers from the SDG Graduate School 'Performing Sustainability. Cultures and Development in West Africa', a trilateral collaborative research network of the University of Hildesheim (Germany), the University of Maiduguri (Nigeria) and the University of Cape Coast (Ghana). The visiting researchers will be present in Hildesheim from May to July 2022.
Language: English
Community Bildung Prozesse sind ein zentraler Ansatzpunkt in Projekten Kultureller Bildung. Die Studierenden lernen Begriffe, Grundlagen und Theorien des Community Buildings kennen. Hierbei werden auch häufig gesellschaftliche Herausforderungen und Fragestellungen verhandelt (z.B. Umgang mit Konflikten, Fragen der Nachhaltigkeit, Diskurse um Zugänge und Partizipation). Aufbauend auf den theoretischen Konzepten entwickeln die Studierenden eigene kulturelle Vermittlungsinputs (Studienleistung) für die Praxiseinheiten im Seminar. Im Fokus des Seminars stehen trans- und interkulturelle Lernprozesse. Das Seminar erfolgt mit einer Gruppe von 12 Austauschstudierenden aus Ghana, Nigeria, Benin und Kamerun.
Das Seminar findet in Kooperation mit Gastwissenschaftler*innen der SDG Graduate School 'Performing Sustainability. Cultures and Development in West Africa' statt, einem trilateralen, kollaborativen Forschungsnetzwerk der Universität Hildesheim (Deutschland), der University of Maiduguri (Nigeria) und der University of Cape Coast (Ghana). Die Gastwissenschaftler*innen sind von Mai bis Juli 2022 vor Ort in Hildesheim.
Sprache: Englisch |