Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

Deep in the (Troubled) Heart of Texas - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar
Veranstaltungsnummer 4521 Kurztext VKuWiIIE
Semester SoSe 2022 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 10 Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus i.d.R. jedes 2. Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 4 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Nein
Sprache englisch
Anmeldefrist Anmeldung (m. Modulprio.) 07.03.2022 - 13.04.2022 23:59:59

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Di. 16:15 bis 17:45 wöchentlich Gebäude B (Samelson-Campus) - SC.B.0.40 (Seminarraum) Raumplan Jones      
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Jones, Jacob, Dr. verantwortlich und durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Bachelor B.A. I K Ü
Bachelor International Exchange P.
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
0ERA-4LP Veranstaltungen mit 4 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
0ERA-5LP Veranstaltungen mit 5 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
BIK-8-1 IKÜ 8-1: Kulturkontrastive Studien
BI+-BA9E1 BA9E-1 (IKÜ) / S4-3 (IIM): Vergleichende Kulturwissenschaft II Englisch
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Übersetzungswissenschaft und Fachkommunikation
Inhalt
Literatur

Readings and other course materials will be posted to the course's Learnweb site as the semester progresses.

Lerninhalte

Course Description: Cowboys and Comanches, Longhorn cattle, rodeos, the Texas Rangers and their Colt pistols, ranches the

size of small states, oil barons, Friday Night Lights, Dallas, the Dallas Cowboys, barbecue and country music,

politicians like Lyndon Baines Johnson, and George Bush, Sr. and Jr. – these and many other images/stereotypes often come to mind

when thinking about the Lone Star State, and Texans have long prided themselves (the less generous say

“swagger”)  on their larger-than-life landscape, history and culture, their “exceptionalism” even within the already exceptionalist American national narrative. 

Indeed, as the only U.S. state that was previously its own nation (the 1836-1846 Republic of Texas), Texas can claim many current “firsts” as well,

some of dubious distinction.  So, Texas is first in the U.S. in wind power generation (indeed, if Texas was a country, it would rank # 5 in the world in this category),

but it also tops the list for CO2 emissions and hazardous waste. It boasts some of the nation’s best research universities

but has the second lowest percentage of high school graduates in the country (California is “first”) and the largest prison population. 


Meanwhile, though Democrats have long hoped that a rapidly-expanding Hispanic population may make the state “theirs” in the near future, at present,

Texas, outside of the “blue” islands of Austin and Houston (and occasionallyDallas), is one of the most aggressively Republican and conservative states in

the country.

In short, Texas is in fact a “land of contrasts,” and in this class we will venture across its landscape(s), culture(s) and recent (sometimes longer term)

history to find out how this bellwether state has impacted the nation as a whole, and where/how it might swing its weight in the future.

 

Zielgruppe

BA IKÜ 4. Semester, Referat mit schriftlicher Ausarbeitung (IKÜ: 8-1 (4 LP))


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022 , Aktuelles Semester: WiSe 2023/24
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit