Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

Medien und Medienprodukte im englischen Kulturraum: Film and the “American Century” - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar
Veranstaltungsnummer 4631 Kurztext Medien E
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus i.d.R. jedes 2. Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 4 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Manuell(mit_Anmeldebemerkung) (?)
Hyperlink   Evaluation
Sprache englisch
Anmeldefrist Anmeldung (Einzelvergabe) 08.09.2020 - 22.10.2020 23:59:59

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Fr. 10:15 bis 11:45 wöchentlich Externes Gebäude - Online-Lehre (ggf. folgt Raumangabe für Ausnahme Präsenzlehre) Raumplan Jones      
Gruppe 1-Gruppe:
Prüfungstermine
Semester Termin Prüfer/-in Parallelgruppe Datum Prüfungsform Beginn Anmeldefrist Ende Anmeldefrist Ende Abmeldefrist Infos zu Nachschreibterminen
WiSe 2020/21 01 Jones, Jacob 29.10.2020 22.01.2021 VERBINDLICH 22.01.2021 VERBINDLICH


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Jones, Jacob, Dr. verantwortlich und durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Bachelor International Exchange P.
Master M.A. Med.text u.-übers.
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
MuMx-74 Modul 7, TM 4: Medien und Medienprodukte in verschiedenen Kulturräumen (Fremdsprache 2)
xMuM-12 Modul 1 Medienwissenschaft, TM 2: Medien und Medienprodukte in verschiedenen Kulturräumen, 1. Fremdsprache
0ERA-5LP Veranstaltungen mit 5 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
MuMx-12 Modul 1, TM 2: Medien und Medienprodukte in verschiedenen Kulturräumen
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Übersetzungswissenschaft und Fachkommunikation
Inhalt
Literatur

Copies of, links to, or library locations of readings (according to what the new copywrite policies allow), will be provided in class and/or on Learnweb.

Lerninhalte

Film and the “American Century”

The United States may no longer “bestride the globe” as it did in the “American” 20th century, and the advent of the Trump Era has severely eroded America's standing in the world,

but few would deny the continuing impact of U.S. culture, from Apple apps to video games, TV shows, pop music, and of course movies.  Indeed, “Hollywood’s” (by which I mean the

U.S. film industry in general) ups and downs have often closely followed theoscillation of U.S. economic and geopolitical power over the last century, and at the same time,

American movies have been one of the most important vehicles for national cultural definition (and redefinition) as well as an essential frame of reference for how other countries perceive “US.”  

Yet Hollywood’s influence has never been a one way street: immigrants dominated the early decades of the industry in the United States, and a wave of film people

escaping Nazi Europe helped define and establish several emerging genres in mid-century American film, including most-famously “film noir,” a movie “style”

which first emerged out of German Expressionism and the interwar French filmindustry.  Meanwhile, iconic American genres such as the gangster film and the Western were reinterpreted

overseasand then returned to the United States in the 1950s and 60s as French New Wave and the “spaghetti Western,” and this process has continued up to the present.

Through a close analysis of several iconic U.S. films, genres and directors within their socio-cultural and political contexts, this class will explore the multidirectional, national

and international influences of Hollywood in the 20th century. Course Requirements: Besides keeping up with the regular required readings for the class (about 5-10 pages per week

with occasional written summaries of same and/or in-class exercises/quizzes) and actively engaging in class discussion, students will also do a circa 20-25 minute scene

or film analysis presentation either individually or in pairs/small groups depending on enrollment (a list of potential topics will be provided) and complete

the 10-12-page Hausarbeit/Term Paper by doing a film review/contextual analysis of two-three films in a similar genre or theme and/or from the same director.

NOTE: - Teaching Platform - Even though the University of Hildesheim faculty, like the rest of the university system in Niedersaxony, will be working/teaching on-line again this semester

to hopefully help prevent a COVID resurgence, we will strive to make the course as faithful as possible to the structure, content and interaction of a "in-person" class.

 



 

Zielgruppe

MA MuM ab 1. Semester. Präsentation und Hausarbeit (MA MuM: Modul 1, 5 LP). Besonders empfohlen für Austauschstudenten (Präsentation und Hausarbeit, 6 ECTS).

This class should be particularly useful for all MuM students who want to augment their cultural understanding of U.S. films  in preparation for dubbing and sub-titling work,

but it is also a good vehicle to practice your general media knowledge and text-production skills.

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit