Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

Vergleichende Kulturwissenschaft Englisch: The Mystery Isles - Sorting Truth from Myth in the History and Culture of Great Britain and Ireland - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Learnweb   Logo Learnweb
Veranstaltungsnummer 4520 Kurztext
Semester SoSe 2020 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 120
Rhythmus i.d.R. jedes Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 4 LP Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Ja (als gesamte Veranstaltung - Papier)
Sprache englisch
Anmeldefristen Anmeldung (Einzelvergabe) 10.03.2020 - 08.04.2020 23:59:59

Anmeldepflicht
Anmeldung zweite Runde II (Einzelvergabe) 09.04.2020 16:00:00 - 22.04.2020 12:00:00

Anmeldepflicht
Abmeldung bis Ende 3. Woche 09.04.2020 16:00:00 - 09.05.2020

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Do. 16:15 bis 17:45 wöchentlich Gebäude E (Hauptcampus) - Hörsaal H3 Raumplan        
Gruppe 1-Gruppe:
Termine Gruppe: Klausur iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Do. 16:15 bis 17:45 Einzeltermin am 16.07.2020 Externes Gebäude - -- (keine Raumbuchung / externer Raum) Raumplan        
Gruppe Klausur:
Prüfungstermine
Semester Termin Prüfer/-in Parallelgruppe Datum Prüfungsform Beginn Anmeldefrist Ende Anmeldefrist Ende Abmeldefrist Infos zu Nachschreibterminen
SoSe 2020 01 Peters, Jan Terence 16.07.2020 Klausur 10.07.2020 VERBINDLICH 10.07.2020 VERBINDLICH


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Peters, Jan Terence verantwortlich und durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Bachelor B.A. I K Ü (PO 2009)
Bachelor B.A. I K Ü (PO 2014)
Bachelor B.A. I K Ü (PO 2015)
Bachelor B.A. I K Ü (PO 2017)
Bachelor B.A. I K Ü (PO 2019)
Bachelor International Exchange P.
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
BI+-BA6E2 BA6E-2 (IKÜ) / S1-2/1-4 (IIM): Vergleichende Kulturwissenschaft I Englisch
BIK-3-1 IKÜ 3-1E: Vergleichende Kulturwissenschaft Englisch
0ERA-5LP Veranstaltungen mit 5 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Übersetzungswissenschaft und Fachkommunikation
Inhalt
Literatur

 

Required Reading/Listening/Viewing: lectures, short-to-medium-length articles, excerpts from book chapters, podcast episodes, documentaries etc. available either on Learnweb or via links.

 

Lerninhalte

This course invites you to confront and challenge some of the potent
myths that have come to shape discourses on the history and culture of Britain and Ireland. The complex,
intertwined history of these nations (‘The Mystery Isles’) presents a
fascinating array of enigmas and conundrums that continue to exercise the minds
of scholars and thinking laypersons alike: enigmas and conundrums of vital
relevance to understanding the contemporary world.

 

Why, for example, was a 13th-century pope so exasperated with England that he excommunicated the king
for five years? How did this unfortunate occurrence lead to the creation of a
document often regarded as the blueprint for parliamentary democracy and the U.S.
Constitution? Why were the Irish hailed as the saviours of western civilization
in the aftermath of the fall of the Roman Empire? How did Scotland become one
of the epicentres of the European Enlightenment in the 18th century? Why does
the Church of England continue to maintain its opposition to gay marriage, when
this institution, and indeed the ‘English Reformation’, owe their very
existence to a radical redefinition of ‘traditional’ marriage? Most puzzlingly
of all, how did a pitiful, rain-sodden outcrop of rocks on the fringes of
Europe come to dominate much of the world for three centuries and to lay the foundations,
for better or worse, of our modern, globalized world?

 

Although the British Empire bequeathed a toxic legacy of unresolved
conflicts around the globe (not least in Ireland), its existence as a
superpower over three centuries helped advance the English language to its
current status as the globe’s lingua franca.The Empire project also ultimately gave rise to Britain’s multicultural
identity. While Britain’s position of economic and military dominance on the
world stage has largely diminished over the past century, the country continues to punch
above its current geopolitical weight as a cultural ‘soft power’ of considerable
influence and prestige, in areas as diverse as literature, sport, pop music and
fashion.

 

With the loss of global pre-eminence, Britain – or more accurately,
England as the dominant nation in the United Kingdom - has struggled to find
its proper place and purpose in a world now shaped by the forces of
globalization and supranational unions. Nowhere has this been more evident than
in Britain’s fraught, conflicted relationship with Europe over the past half-century.

 

The Republic of Ireland (independent from Britain for nearly a century) and Scotland (a constituent nation of the United Kingdom) have largely
embraced their status as family members within a greater European home. By
contrast, one could be forgiven for thinking that England has entertained
delusions of post-imperial grandeur in its long-standing hostility towards
European integration, a stance that has culminated in Brexit, arguably
Britain’s greatest political and identity crisis since the Second World War.

 

 

 

 

Zielgruppe

BA IKÜ 1. oder 2 Semester Klausur (IKÜ3E-1, 4 LP)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2020 , Aktuelles Semester: WiSe 2020/21
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit