Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

Projektband neu: Variables Affecting Foreign Language Learning - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar
Veranstaltungsnummer 4035 Kurztext
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 16
Rhythmus Studienjahr / Zielgruppe
Credits Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Ja (als gesamte Veranstaltung - freie Gestaltung)
Sprache englisch
Anmeldefrist Anmeldung (m. Modulprio.) 10.09.2019 - 17.10.2019 23:59:59

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Do. 10:00 bis 12:00 c.t. wöchentlich Neubau Bühler-Campus - LN 014 (Seminarraum) Raumplan Kersten      
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Personen
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Kersten, Kristin, Professorin Dr. verantwortlich und durchführend
Weitere Person Zuständigkeit
Hilfskraft Koordinierungsstelle,  nicht durchführend, nicht verantwortlich
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
LGHR-02TM1 Projektband TM 1: Forschendes Lernen in den Fachdidaktiken und Bildungswissenschaften
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für englische Sprache und Literatur
Inhalt
Literatur

Reading materials will be provided and researched in class.

Lerninhalte

The acquisition of a language takes place within a complex system in close exchange with other persons in the child's environment, and they affect how the learning development unfolds. External influencing factors include the different social and institutional environments in which the child grows up, such as, for example, the family and the social environment, the preschool and the school environment, and many more. These external conditions have very different individual effects on learners, as the children themselves have different abilities and personality traits. Such individual differences include attitudes, motivation, language skills in their mother tongue(s) and in foreign languages, and their cognitive abilities such as intelligence or memory.

This Projektband focuses on such factors and investigates in which way they play a role for the children's learning process using standardized and non-standardized test instruments.

In the first part of the class, we will choose a focus among these factors, decide on your research questions, introduce possible methodological designs, and your research plans for the summer term. Test instruments (language tests, cognitive tests, a classroom observation instrument, or a parent questionnaire) will be introduced, and their usage will be trained in class.

Possible topics to choose from are assessments of language proficiency of the pupils, their cognitive development, their linguistic and social backgrounds, teacher input, scaffolding techniques, teaching approaches, educational programs (such as inclusion or bilingual teaching), etc. Possible methodological approaches comprise standardized and non-standardized tests, classroom observation, videography, survey studies, quasi-experimental studies, intervention studies, etc.

Suitable reading materials will be provided and researched in class depending on the choice of your topic.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: WiSe 2020/21
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit