Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

Vergleichende Kulturwissenschaft II: Is Happiness a Learned Cultural Phenomenon? - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Co-finanziert aus Studienbeiträgen J
Veranstaltungsnummer 4225 Kurztext Kuwi II E
Semester SoSe 2011 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus i.d.R. jedes Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits Both a seminar presentation (Referat) and a term paper (Hausarbeit) are required to earn credit for this seminar (IIM: G2/G6; IKÜ: Modul BA9E, 4 LP). Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Manuell (?)
Hyperlink   Evaluation Ja - digitale Veranstaltung
Sprache englisch
Anmeldefristen Anmeldung (Einzelvergabe) 08.03.2011 - 28.03.2011

Anmeldepflicht
Abmeldung bis Ende 1. Woche 30.03.2011 - 10.04.2011

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Mi. 14:00 bis 15:45 c.t. wöchentlich Altbau Bühler-Campus - BC.L.0.46 (Seminarraum) Raumplan         30
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Weitere Person Zuständigkeit
Schlickau, Stephan, Professor Dr. verantwortlich, nicht durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Bachelor B.A. I I M
Bachelor B.A. I K Ü
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
BI+-BA9E1 BA9E-1 (IKÜ) / S4-3 (IIM): Vergleichende Kulturwissenschaft II Englisch
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Interkulturelle Kommunikation
Inhalt
Literatur

Resources pertinent to the seminar shall be provided in class and via reserves ("Semesterapparat" 84,2) available in the university library and on Learnweb thereafter.

Bemerkung

IIM students may choose themes from this compartive cultural studies seminar for the English-language part of their intermediate exam ("Zwischenprüfung"). IKÜ students may choose themes from this seminar for their final oral exam (mündliche BA-Abschlussprüfung). This seminar is offered every semester (albeit with different themes).

Voraussetzungen

Successful completion of the Sprachkompetenz English Exam or equivalent English proficiency.

Those wishing to participate in this seminar should anticipate regular reading and practical assignments which will enable us to explore the respective themes in depth and with an analytical and academic approach. Most importantly, you should be willing to commit to being an active participant in class discussions and activities.

Lerninhalte

What are the conditions under which we flourish and lead happy lives? Among several approaches, we shall be exploring happiness as a 'learned cultural phenomenon' of our Western society. The seminar will be attempting to analyse how we work towards making ourselves and others 'happy'. The 'pursuit of happiness' is deemed an 'inalienable right' in the United States, and is constitutionally seen as a cornerstone of U.S. American culture. Yet, are all Americans happy? And, if so, in what way?

Zielgruppe

IFK, IIM, IKÜ in the third semester of study or higher. In addition to active participation, both a seminar presentation (Referat) and a term paper (Hausarbeit) shall be required to earn credit for this seminar (IIM: G2/G6; IKÜ: Modul BA9E, 4 LP).

Students enrolled in degree programs not listed above yet wishing to participate in this particular seminar are asked to please contact the instructor directly.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2011 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit