Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

Television and American Culture - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar
Veranstaltungsnummer 4521 Kurztext VKuWiIIE
Semester SoSe 2023 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 10 Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus i.d.R. jedes 2. Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 4 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Nein
Sprache englisch
Anmeldefrist Anmeldung (m. Modulprio.) 07.03.2023 - 05.04.2023 23:59:59

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Di. 16:15 bis 17:45 wöchentlich Altbau Bühler-Campus - BC.L.0.46 (Seminarraum) Raumplan Jones      
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Jones, Jacob, Dr. verantwortlich und durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Bachelor B.A. I K Ü
Bachelor International Exchange P.
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
0ERA-4LP Veranstaltungen mit 4 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
0ERA-5LP Veranstaltungen mit 5 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
BIK-8-1 IKÜ 8-1: Kulturkontrastive Studien
BI+-BA9E1 BA9E-1 (IKÜ) / S4-3 (IIM): Vergleichende Kulturwissenschaft II Englisch
BIK23-8-1E 8-1:Kulturkontrastive Studien Englisch
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Übersetzungswissenschaft und Fachkommunikation
Inhalt
Literatur

Readings and other course materials will be posted to the course's Learnweb site as the semester progresses.

Lerninhalte

 

Course Introduction: Television, according to one of its foremost scholars (Jason Mittell),

has long been “the primary medium that defines American culture,” (2008) both in the United States,

and arguablyabroad as well, since many American TV shows are exported, and thus help define

much of the nation’s image for hundreds of millions of non-Americans too.

Though this course will not neglect U.S. television as a business (actually a $100 billion

+ industry), and a rapidly-changing one at that (some analysts argue that on-demand/on-line streaming

has already changed the nature of the medium forever), the main focus will be on the last half century +

of U.S.television programming itself, and how television shows both responded to and also helped shape American “identities,”

particularly in the areas of family, race, class, gender and sexual orientation. 

Given the complexity and volume of the subject matter, our major areas of analysis will be “limited” to the predominant

Situation Comedy (sitcom, including animated shows) and Drama genres, with shorter forays into children’s programming,

soap operas, variety shows, advertising and even sports and news programming where relevant and useful, seeking to address such questions as:

How did early Network Era – sitcoms like I Love Lucy (1951-1957), Leave it to Beaver (1957-1963) and The Flintstones (1960-1966) help

reflect and define gender and family in the post-WWII boom years, and how did those images change in light of the epochal social shifts of the 1960s and 70s

in shows like The Brady Bunch (1969-1974) and the Mary Tyler Moore Show (1970-1977).  And how did both network and cable TV shows “negotiate”

fundamental changes in race and class relations in the United States in the post-Civil Rights Era, particularly in landmark programs like All in the Family (1971-1979)

and The Cosby Show (1984-1992)? And how has the “new convergence” era (network, satellite, cable,

digital-streaming/on-demand TV) redefined the way America(ns) “sees” itself, in shows such The Wire (2002-2008), Mad Men (2007-2015),

The Good Wife (2009-2016), The Handmaid's Tale (2016 - present) or The Simpsons (1989-present).

Course Goals: This class should be particularly useful for all IKÜ students who want to augment their cultural understanding of U.S.

television programming in preparation for dubbing and sub-titling work (or for BA theses), but it is also a good vehicle to practice your general media

knowledge and text-production skills.

 

Zielgruppe

BA IKÜ 4. Semester, Referat mit schriftlicher Ausarbeitung (IKÜ: 8-1 (4 LP))


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit