Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SucheSuchen         
  2. SoSe 2022
  3. Hilfe
  4. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     

AM1 TEFL Theory: Instructed Second Language Acquistion (ISLA) - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung/Seminar Learnweb   Logo Learnweb
Veranstaltungsnummer 4022 Kurztext
Semester WiSe 2021/22 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Rhythmus i.d.R. jedes Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 4.5 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Nein
Sprache englisch
Anmeldefristen Anmeldung (m. Modulprio.) 07.09.2021 - 28.10.2021 23:59:59

Anmeldepflicht
Abmeldung bis Ende 1. Woche 30.10.2021 - 05.11.2021 23:59:59

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Do. 10:00 bis 12:00 wöchentlich Externes Gebäude - Online-Lehre (ggf. folgt Raumangabe für Ausnahme Präsenzlehre) Raumplan Trebits       40
Gruppe 1-Gruppe:
Termine Gruppe: 2-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Do. 12:00 bis 14:00 wöchentlich Externes Gebäude - Online-Lehre (ggf. folgt Raumangabe für Ausnahme Präsenzlehre) Raumplan Trebits       40
Gruppe 2-Gruppe:


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Trebits, Anna, PhD, PhD, MSc, MA verantwortlich und durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Bachelor BeglFa Englisch
Polyvalenter Zwei-Fächer-Bachelor individuell Anglistik (HF/ErgF)
Polyvalenter Zwei-Fächer-Bachelor individuell Englisch
Polyvalenter Zwei-Fächer-Bachelor Studienvariante: English Applied Linguistics Englisch
Polyvalenter Zwei-Fächer-Bachelor Studienvariante: Sport, Gesundheit und Leistung Englisch
Polyvalenter Zwei-Fächer-Bachelor Englisch 3 - 4

Hinweis: Die Angaben zu den Semestern sind nur Empfehlungen, keine Anmeldebeschränkungen.

LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
0ERA-5LP Veranstaltungen mit 5 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
BLE-AM11 Aufbaumodul 1, TM 1: Teaching and Learning a Foreign Language - Theory
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für englische Sprache und Literatur
Inhalt
Literatur

THIS COURSE WILL BE TAUGHT ONLINE IN THE WISE 2021/22. THEREFORE, PARTICIPATION IN WEEKLY WEBINARS AND SUCCESSFUL COMPLETION OF WEEKLY
ONLINE ASSIGNMENTS REQUIRES A STABLE INTERNET CONNECTION, A LAPTOP/TABLET AND READINESS TO ADAPT TO THE WEB-BASED TEACHING/LEARNING
FORMAT.

THE CORE READING ASSIGNMENTS WILL BE MADE AVAILABLE IN CLASS/ONLINE IN WISE 2021/22 ON A WEEKLY BASIS.

 

 

Additional recommended literature:

Bland, J.  (ed.) (2016). Teaching English Language to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds. London: Bloomsbury
Brown, H.D.  (2007). Principles of Language Learning and Teaching. New York: Pearson Education
Ellis, R. (1991). Instructed Second Language Acquisition: Learning in the Classroom. Malden: Wiley-Blackwell.
Gass, S.M. (2013). Second Language Acquisition: An Introductory Course. New York: Routledge.
Johnson, K. (2008). An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Longman.
Long, M. (2015). Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. Malden: Wiley-Blackwell.
Lyster, R. (2007). Learning and Teaching Languages Through Content: A Counterbalanced Approach. Amsterdam: Benjamins.
Richards, J.C., Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: CUP
Dörnyei, Z. (2009). The Psychology of Second Language Acquisition. Oxford: OUP.
Müller-Hartmann, A., Schocker-von Ditfurth, M. (2006). Introduction to English Language Teaching. Stuttgart: Klett.
Mourão, S. Lourenço, M. (eds.). Early Years Second Language Education: International Perspectives on Theories and Practice. London: Routledge.
 

Bemerkung

THIS COURSE WILL BE TAUGHT ONLINE IN THE WISE 2021/22. THEREFORE, PARTICIPATION IN WEEKLY WEBINARS AND SUCCESSFUL COMPLETION OF WEEKLY ONLINE ASSIGNMENTS REQUIRES A STABLE INTERNET CONNECTION, A LAPTOP/TABLET AND READINESS TO ADAPT TO THE WEB-BASED TEACHING/LEARNING FORMAT.

An important pre-requisite for getting credit in this course is registering your intention to complete it in the POS by December 15, 2021.

BA Aufbaumodul 1

Course requirements and deadlines will be communicated to you during our first online session. The link to our Zoom meeting as well as detailed information about the course will be available on the Learnweb after the course platform opens for registration on November 1. Students who are accepted into the course will receive an invitation to register on the Learnweb after lottery has been completed.

Lerninhalte

THIS COURSE WILL BE TAUGHT ONLINE IN THE WISE 2021/22. THEREFORE, PARTICIPATION IN WEEKLY WEBINARS AND SUCCESSFUL COMPLETION OF WEEKLY
ONLINE ASSIGNMENTS REQUIRES A STABLE INTERNET CONNECTION, A LAPTOP/TABLET AND READINESS TO ADAPT TO THE WEB-BASED TEACHING/LEARNING FORMAT.

What is the difference between the acquisition of one's native language and the acquisition of a second language? Does language instruction influence the way a second language is learned, and if so, in what ways? What are beneficial ways of instruction which render the acquisition of a second language in the classroom context most effective for different types of learners?

The study of ISLA (Instructed Second Language Acquisition) is concerned with the theoretical and empirical foundationst of these questions. Based on these foundations, this course is designed to shed light on these and related issues, and to introduce different theories of language learning and teaching.

This is a 4.5 credit point class, which amounts to 135 hrs of workload throughout the semester, including a variety of assignments, problem-solving project work and/or a final exam. The class will be offered each semester.

An important pre-requisite for getting credit in this course is registering your intention to complete it in the POS by December 15, 2021. 

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2021/22 , Aktuelles Semester: SoSe 2022
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit