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M.Ed.: Challenges of Inclusive Teaching: Supporting Language Acquisition in English Classrooms - Einzelansicht

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Grunddaten
Veranstaltungsart Blockveranstaltung/Kompaktseminar Learnweb   Logo Learnweb
Veranstaltungsnummer 4040 Kurztext
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus i.d.R. jedes 2. Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 3 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Ja (als gesamte Veranstaltung - online)
Sprache englisch
Anmeldefrist Anmeldung (m. Modulprio.)    08.09.2020 - 22.10.2020 23:59:59   
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
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Mo. 17:00 bis 20:00 s.t. Einzeltermin am 26.10.2020   Kersten ,
Rohde ,
Schick
 

Einführungsveranstaltung per Zoom

 
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Sa. 09:00 bis 18:00 s.t. Einzeltermin am 09.01.2021   Rohde ,
Schick
 

digital

 
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So. 09:00 bis 18:00 s.t. Einzeltermin am 10.01.2021   Rohde ,
Schick
 

digital

 
Gruppe 1-Gruppe:
Zur Zeit keine Anmeldung möglich


Zugeordnete Personen
Kontaktpersonen (durchführend) Zuständigkeit
Rohde, Andreas, Professor Dr. verantwortlich und durchführend
Schick, Kim, Dr. verantwortlich und durchführend
Kersten, Kristin, Professorin Dr. verantwortlich und durchführend
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
LGHR-05b2 Mastermodul, Individueller Profilierungsbereich: Wahlveranstaltung (3 LP)
0ERA-3LP Veranstaltungen mit 3 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
LGHR-05a2 Mastermodul, Profilierungsbereich Inklusion: Wahlveranstaltung (3 LP)
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für englische Sprache und Literatur
Inhalt
Bemerkung

This class will be taught in a digital format. At this stage it is unclear whether it will be possible to return to a format of classroom presence during the semester.

Lerninhalte

In the first part of the course, we will take a closer look at what inclusion actually means and with which challenges and chances teachers may be confronted in an inclusive teaching context. Our focus will be on language acquisition processes and how they can be influenced by the different needs of heterogeneous learners. We will concentrate on the different levels of language (pronunciation, grammar, the lexicon) and identify possible constraints for special needs learners.

In the second part, we will look at suitable teaching techniques and methods as well as support measures for the special needs students; a couple of recent methods and techniques developed for the non-inclusive classroom will be put to the test for the inclusive classroom. It will be shown that methods which are clearly based on learner-needs (rather than on language structure or “Landeskunde” issues) are particularly suitable for the success of inclusion. The focus will be on young learners (elementary school) but some suggestions may apply to/can be adapted for older learners as well.

Reading materials and topics will be distributed in the introductory session. This session is mandatory for all participants.

The block class will be taught by Prof. Andreas Rohde and Kim Schick from Cologne University.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2020/21 gefunden:
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