Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

M.Ed. Didactics HS, RS - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Learnweb   Logo Learnweb
Veranstaltungsnummer 4046 Kurztext
Semester SoSe 2020 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus i.d.R. jedes Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 2 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Ja (als gesamte Veranstaltung - online)
Sprache englisch
Anmeldefristen Anmeldung (m. Modulprio.) 10.03.2020 - 08.04.2020 23:59:59

Anmeldepflicht
Abmeldung bis Ende 1. Woche 09.04.2020 16:00:00 - 25.04.2020

Anmeldepflicht
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export
Do. 10:00 bis 12:00 s.t. wöchentlich Altbau Bühler-Campus - L 047 (kl. Hörsaal) Raumplan Baumgart      
Einzeltermine:
  • 16.04.2020
  • 23.04.2020
  • 30.04.2020
  • 07.05.2020
  • 14.05.2020
  • 28.05.2020
  • 11.06.2020
  • 18.06.2020
  • 25.06.2020
  • 02.07.2020
  • 09.07.2020
  • 16.07.2020
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Fr. 14:00 bis 16:00 Einzeltermin am 17.07.2020 Altbau Bühler-Campus - L 131 (Aula Bühler-Campus) Raumplan Baumgart  

Exam

 
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Baumgart, Joanna, Dr. verantwortlich und durchführend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester ECTS Kontingent
Master Lehramt an Haupt- und Realschulen mit dem Schwerpunkt Hauptschule (viersemestrig) Englisch 1 - 3
Master Lehramt an Haupt- und Realschulen mit dem Schwerpunkt Realschule (viersemestrig) Englisch 1 - 3

Hinweis: Die Angaben zu den Semestern sind nur Empfehlungen, keine Anmeldebeschränkungen.

LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
MLE-MM2FDR Mastermodul 1/2, TM: Fachdidaktik (HS/RS)
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für englische Sprache und Literatur
Inhalt
Literatur


Reading materials will be provided in class.

Lerninhalte

Foreign language teaching in primary school is based on communicative teaching approaches. Currently, a variety of different approaches are used in German primary schools, which include different forms of content-based, interdisciplinary learning. One of the teaching concepts which uses communicative approaches most rigorously is bilingual teaching.
In this course, we will explore research studies and results, and view and evaluate a number of illustrating concepts of bilingual teaching as an example for good practice of foreign language teaching in primary and secondary school. We will analyze videos, and learn about teaching principles and approaches used in regular EFL and in bilingual classrooms classroom alike. Course requirements are active participation, reading notes, a short group poster and a final exam.

Bilingual teaching in intensive bilingual programs is considered the most effective concept of foreign language learning world-wide. It refers to educational concepts which integrate language learning with learning content topics: Units, modules or whole subjects, e.g. maths, biology or general studies, are taught in the foreign language (L2). Forms of bilingual concepts are, for example, CLIL (Content and Language Integrated Learning, Marsh & Langé 2000), or immersion programs, where at least 50% of the curriculum is taught in the L2. Bilingual learning is increasingly promoted in Europe to foster foreign language learning. Research has shown that students learn both the foreign language and the subject content on a high level if certain contextual
and methodological aspects are observed. These aspects do, however, not refer to bilingual programmes in particular, but are characateristic of every foreign language lesson.

This class is offered to students who are studying for Sek I (HS/RS). It is NOT part of the curriclum for the Certificate for Bilingual Teaching and Learning. Students who are studying for primary school and for the Certificate, please refer to the GS class taught by Prof. Kersten.

PLEASE NOTE: It is recommended to take this class in your FIRST OR SECOND MASTER SEMESTER and not during the practical phase.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2020 , Aktuelles Semester: WiSe 2020/21
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit