Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

International cultural management - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Learnweb   Logo Learnweb
Veranstaltungsnummer 1709 Kurztext
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 15
Rhythmus Studienjahr / Zielgruppe Bachelor-Studierende (für Master-Studierende geöffnet)
Credits Anmeldung Anmeldepflicht
Hyperlink   Evaluation Ja (als gesamte Veranstaltung - Papier)
Sprache englisch
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Fr. 14:00 bis 20:00 c.t. Einzeltermin am 15.11.2019 Hs 27 / Pferdestall - Hs 27/103 (großer Seminarraum) Raumplan        
Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export
Sa. 09:00 bis 18:00 c.t. Einzeltermin am 16.11.2019 Hs 27 / Pferdestall - Hs 27/103 (großer Seminarraum) Raumplan        
Einzeltermine:
  • 16.11.2019
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Personen
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Magkou, Matina durchführend, nicht verantwortlich
Weitere Person Zuständigkeit
Mandel, Birgit, Professorin Dr. verantwortlich, nicht durchführend
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
0ERA-4LP Veranstaltungen mit 4 Credits f. ausl. Programmstud. (ERASMUS)
MKV-32 Mastermodul 3 Kulturmarketing, TM 2: Theorie und Praxis des Kulturmarketing und der Kultur-PR 2
MKV-31 Mastermodul 3 Kulturmarketing, TM 1: Theorie und Praxis des Kulturmarketing und der Kultur-PR 1
KPO-AMKM2 Kulturmanagement, TM 2: Projektmanagement im Kulturbereich, Kulturbetriebswirtschaftslehre, Kulturwirtschaft und Kulturtourismus
KPO-AMKM1 Kulturmanagement, TM 1: Theorie des Kulturmanagements, Grundlagen des Kulturmarketings, Grundlagen der Kultur-PR
MKV-23 Mastermodul 2 Kulturverm. u. Kultur. Bild., TM 3: Kulturnutzerforschung
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Kulturpolitik
Inhalt
Literatur

Anheir, H., Raj Isar, Y. (ed.) (2010). Cultural expression, creativity and innovation. The cultures and globalisation series 3, London: Sage


Fischer, R. (2007). A cultural dimension to the EU's external policies- from policy statements to practice and potential, Amsterdam: Boekmanstudies


Klaic, D. (2007). Mobility of imagination. A companion guide to international cultural cooperation. Felix Meritis. Amsterdam: Leiden University


Smiers, J. (2003). Arts under pressure. Promoting cultural diversity in the age of globalization. London: Zed Books


Varbanova, Lidia (2016). International Entrepreneurship in the Arts. London/ New York: Routledge

 

Bemerkung

Studienleistung: Group work during the workshop

Ein Modulabschluss kann nicht erbracht werden.

Lerninhalte

The workshop will introduce the students to the concepts of international cultural management and international collaboration in the fields of arts and culture. The workshop will touch upon basic principles of international cultural management and will draw on experiences from case studies to allow an understanding of different arenas where international cultural management is exercised.
On a first stage, students will be introduced to current debates on the cycle of creation, production, distribution, promotion, reception and influence of arts and culture on the global level based on (Smiers, 2003). European cultural policies will also be tackled as a reference point for the intensification of international cultural relations and management settings.
On a second stage, by exploring different examples of international cultural cooperation, students will become acquainted with developments in the international cultural management sphere and will explore diverse managerial challenges when working for the cultural sector on the international level.
The workshop content is a combination of theory, case studies and practical exercises. The workshop will create a space for reflection and exploration of cultural management in a global context.
At the end of the workshop, students will have acquired some understanding on how to manage international cooperation projects, what it takes to work in the international cultural management arena and a self-reflection on skills for successful international cultural managers.

Some of the topics/ case studies that will be explored include:

• Managing a European cultural project
• the TANDEM experience
• European cultural networks
• Co-productions and touring
Case studies: The Bridge Project (Old Vic Theater and Brooklyn Academy of Musicj)& Dos Orillas (Teatro Español and partner institutions in Latin America)
• Large scale events as arenas of international cultural management
Case studies: EXPOs and European Capital of Culture
• Leadership in international cultural management

Zielgruppe

BA Modul Kulturmanagement, TM 1 und TM 2

MA Modul Kulturmanagement, TM 1 und TM 2


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2019/20 gefunden:
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz