Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

M.Ed. Linguistics: Psycholinguistics - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Blockveranstaltung/Kompaktseminar Learnweb   Logo Learnweb
Veranstaltungsnummer 4037 Kurztext
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus i.d.R. jedes 2. Semester Studienjahr / Zielgruppe
Credits 3 Anmeldung Anmeldepflicht , Vergabe: Automatisch(Fachsemesterpriorität) (?)
Hyperlink   Evaluation Ja (als gesamte Veranstaltung - Papier)
Sprache englisch
Anmeldefrist Anmeldung (m. Modulprio.)    10.09.2019 - 17.10.2019 23:59:59    aktuell
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Di. 12:00 bis 14:00 c.t. wöchentlich Neubau Bühler-Campus - LN 014 (Seminarraum) Raumplan Kersten      
Gruppe 1-Gruppe:


Zugeordnete Person
Kontaktperson (durchführend) Zuständigkeit
Kersten, Kristin, Professorin Dr. verantwortlich und durchführend
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
MLE-MM2Lin Mastermodul 1/2, TM: Linguistics (Seminar Fachwissenschaft)
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für englische Sprache und Literatur
Inhalt
Literatur

Reading materials with excerpts from:
Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Bristol et al.: Multilingual Matters.
De Groot, A.M.B. (2011). Language and Cognition in Bilinguals and Multilinguals. New York: Psychology Press.
Grosjean, F., Li, P. (2012). The Psycholinguistics of Bilingualism. Oxford: Wiley-Blackwell.
Kroll, De Groot, A.M.B. (eds.) (2005). Handbook of Bilingualism: Psycholinguistic Approaches. Oxford: OUP.
Paradis, M. (2004). A Neurolinguistic Theory of Bilingualism. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.
Pavlenko, A. (2011). Thinking and Speaking in Two Languages. Clevedon, UK: Multilingual Matters.
Warren, P. (2013). Introducing Psycholinguistics. Cambridge: CUP.
Additional materials will be provided in class.

Lerninhalte

What is bilingualism? How are one and more languages organized, stored and processed in the brain of bilingual speakers? And what effect does that have on general cognitive skills? What are the processes required to understand and to produce language? How is thought transferred into speech, and how does that take place using two languages? To what extent does the linguistic knowledge of bilingual speakers influence the way we think? Or is it the way we think that influences language? And finally, are there differences if we learn two languages from birth (BFLA - Bilingual First Language Acquisition) or successively?

These and other questions about the nature, the representation, the acquisition and the production of language/s are asked by psycholinguists and neurolinguists. We will address and explore a number of these issues using a variety of interactive learning techniques.

Additional reading materials will be provided in class.

This is a 4 credit point class, which corresponds to 120 hrs of work load, including practical work with cognitive tests, an individual portfolio with notes on the reading assignments for each session, and a final exam. There will be no final paper during the term break. So please note when planning your classes that the workload for this class will thus be covered during the semester.

PLEASE NOTE: It is recommended to take this class in your third or forth master semester, and not during the practical phase.


This class is part of the curriculum of the Certificate for Bilingual Teaching and Learning (Vertiefungsmodul).

 


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2019/20 gefunden:
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz