Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SucheSuchen         
  2. SoSe 2025
  3. Hilfe
  4. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     

Understanding (Pre-Service) Teachers’ Well-Being: A Comprehensive Investigation of Longitudinal Change, Measurement Approaches, and Analytical Perspectives (Buch / Monographie / Herausgeberschaft) - Einzelansicht


  • Funktionen:



Grunddaten

Titel der Arbeit (title) Understanding (Pre-Service) Teachers’ Well-Being: A Comprehensive Investigation of Longitudinal Change, Measurement Approaches, and Analytical Perspectives
Erscheinungsjahr 2025
Verlag (publisher) Universitätsverlag Hildesheim
Seitenzahl (pages) 92
Publikationsart Buch / Monographie / Herausgeberschaft
Digital Object Identifier (DOI) 10.18442/324
Inhalt
Abstract Teachers are key figures in the school life and play an important role for their students’ achievements. Teachers do not only teach subject-specific knowledge but also support their students in the social-emotional and motivational development (Hattie, 2023; Jennings & Greenberg, 2009). However, empirical research shows that teachers’ occupational well-being is a crucial factor for successfully managing the demands and tasks in their daily work. Numerous studies have demonstrated that various facets of well-being are significantly associated with the quality of instruction, teachers’ intentions to leave the profession, and the performance and motivation of their students (Arens & Morin, 2016; Klusmann et al., 2022; Wartenberg et al., 2023; Wartenberg et al., submitted). However, understanding teachers’ occupational well-being in depth presents several challenges. These include the complex nature of well-being, the fact that most of the existing research relies on cross-sectional designs, the variability in the methods used for measurement and analysis, and the influence of individual characteristics on self-reports. To address these issues, the present dissertation examines how well-being evolves over time among pre-service teachers, investigates various measurement approaches, and incorporates different viewpoints in the analysis of well-being across three studies.

Beteiligte Personen

Schriek, Josina  

Einrichtung

Universitätsbibliothek

Schlüsselwörter

Außer der Reihe
Gesamtprogramm
Elektronische Publikationen
Qualifikations- und Verfasserschriften
Erziehungswissenschaften

Externe Dokumente

Name Dateiname
Inhaltsverzeichnis Schriek_Understanding_Inhaltsverzeichnis.pdf
Schriek_Understanding_Cover.jpg
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit