Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SucheSuchen         
  2. SoSe 2025
  3. Hilfe
  4. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     

GEDIS - Gender Diversity in Information Science: Challenges in Higher Education - Einzelansicht


  • Funktionen:


Grunddaten

Titel GEDIS - Gender Diversity in Information Science: Challenges in Higher Education Antragsdatum
Titel (englisch) Personenmonate
Laufzeit von 02.12.2024 freigegeben J
Laufzeit bis 01.12.2027 Hyperlink
Bewilligungsdatum Projektart Forschungsprojekt
Kostenträgernummer Änderungsdatum 03.01.2025 18:04:46

Inhalt

Beschreibung

Overview
The project aims to embed gender equality deeply into our workplace, ensuring it shapes how we operate. We plan to educate our team on gender issues, fostering a culture that values everyone's contribution equally. Through ongoing training and awareness efforts, we're committed to maintaining an environment where inclusivity is a constant priority, ensuring these values endure well into the future. This project is to make gender equality a key part of our work culture, train our staff.

Our activities will include curriculum evaluation and expert consensus, analysis of best practices in teaching and learning, training workshops for faculty and librarians, development of gender-sensitive educational materials on gender perspective and inclusive communication, student engagement activities, collaboration and networking events, and engagement with stakeholders and gender equality experts to foster an inclusive workplace. Monitoring progress ensures a lasting impact.

Our main results will be increased awareness and understanding among students, faculty, and librarians, to enhance gender sensitivity in the curriculum, improved policies and practices, strengthened competencies, active student engagement, and sustainable change. We expect to achieve a more inclusive workplace culture, enhanced gender sensitivity and equality among staff, improved gender balance in decision-making, and stronger policies supporting equality.


Goals and Work packages
• Developing Gender-Inclusive Teaching Innovations in Library and Information
• Sciences
• Detecting best practices in gender perspective in teaching in LIS
• Integrating Gender Perspectives in Teaching and Learning: The Role of Librarians in Engaging Faculty and Students
• Development of evaluation framework attending gender perspective
• Dissemination

Zusammenarbeit Extern

Partner
· University of Barcelona (lead)
· Josip Juraj University, Osijek
· University of Zadar
· University of Sarajevo
· University of Hildesheim
· FH Kärnten, Villach
· Silesian University in Opava

 


Zuordnung zu Einrichtungen

Inst. für Informationswissenschaft und Sprachtechnologie (Leitung)
Universität Hildesheim (Leitung)

Autoren/Betreuer (intern)

Mandl, Thomas, apl. Professor Dr.   (Leitung)   
Jaki, Sylvia, Privatdozent Dr. phil.   (Leitung)   

Förderdaten

Geldgeber/-in Förderprogramm Fkennziffer Freitext Fördersumme Einheit Laufzeit von Laufzeit bis
Europäische Kommission 43.714,00 EUR 02.12.2024 01.12.2027

Strukturbaum
Das Projekt wurde 2 mal gefunden:
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit