Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     

d@rts - Advancing Cultural Literacy for Social Inclusion through Dialogical Arts Education - Einzelansicht


  • Funktionen:


Grunddaten

Titel d@rts - Advancing Cultural Literacy for Social Inclusion through Dialogical Arts Education Antragsdatum
Titel (englisch) Personenmonate
Laufzeit von 01.01.2024 freigegeben J
Laufzeit bis 30.06.2027 Hyperlink
Bewilligungsdatum Projektart Forschungsprojekt
Kostenträgernummer Änderungsdatum 18.03.2024 20:58:16

Inhalt

Beschreibung

d@rts is a catalyst for increasing social cohesion and inclusion, using
embodied performing arts activities to develop cognitive and affective
cultural literacy. We recognise that the performing arts encompass
mass-market consumer goods, as well as non-linguistic, embodied and
social activities, providing massive opportunities for inclusive
participation.
Our target groups comprise actors of all ages and social positions,
especially in the school system and in community arts initiatives. We
will empower these groups to be artistically active, dialogically
related and culturally literate, giving them tools and motivation to
improve their own situations and those of others within the overall
frame of a cohesive European society, informed by global perspectives.
Using the post-colonial insight that culture is necessarily
heterogeneous, d@rts has four related objectives:
1. Understand how performing arts activities relate to cultural literacy
in official discourse and documents across partner countries
2. Use this understanding to build dialogues and co-create physical and
digital actions with heterogeneous groups within our target audience
3. Develop assessment tools for these actions, enabling measurable
growth in cultural literacy
4. Use our findings in recommendations for cultural and educational
policies that build long-term social cohesion and inclusion
Based on these objectives, the overall outputs comprise:
1. Documentary, survey and participatory research findings
2. Performative DIALOGART actions for cultural literacy
3. Policy and practice recommendations to increase social cohesion via
cultural literacy actions inspired by the performing arts
d@rts imagines new futures and creates hope and social cohesion through
performing arts education. By creating participatory spaces and
facilitating dialogues, we empower voices seldom heard. d@rts thus
advances cultural literacy, and enhances social cohesion and resilience,
to build an inclusive future for Europe.

Zusammenarbeit Extern

NORD UNIVERSITET - NORD UNIVERSITET

ASSOCIATION EUROPEENNE DES CONSERVATOIRES, ACADEMIES DE MUSIQUE ET MUSIKHOCHSCHULEN AISBL - AEC

UNIVERSITAT ZU KOLN

LEUPHANA UNIVERSITAT LUNEBURG - LEUPHANA UNIVERSITY OF LUNEBURG

JYVASKYLAN YLIOPISTO - UNIVERSITY OFJYVASKYLAN

UNIVERSITA DEGLI STUDI DI VERONA - UNIVR

PUNTOZERO SOCIETA COOPERATIVA - PUNTOZERO SOCIETÀ COOPERATIVA

ASSOCIATION KULTURANOVA UDRUZENJE - Kulturanova

THE UNIVERSITY OF AUCKLAND - UOA

MAKERERE UNIVERSITY - MAKERERE

 


Zuordnung zu Einrichtungen

FB 2 - Kulturwissenschaften und Ästhetische Kommunikation (Leitung)
Inst. für Kulturpolitik (Leitung)

Autoren/Betreuer (intern)

Heinicke, Julius, Professor Dr.   (Leitung)   
Gad, Daniel, Dr.   (Mitarbeiter)   

Förderdaten

Geldgeber/-in Förderprogramm Fkennziffer Freitext Fördersumme Einheit Laufzeit von Laufzeit bis
Europäische Kommission Horizon Europe 275.956,25 EUR 01.01.2024 30.06.2027

Strukturbaum
Das Projekt wurde 2 mal gefunden:
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit