Wenn Sie diesen Text sehen, ist auf ihrem Gerät noch nicht das neue Layout geladen worden. Bitte laden Sie diese Seite neu (ggf. mit gedrückter 'Shift'- oder 'Alt'-Taste) oder in einem 'privaten Fenster'.
Weitere Hinweise unter https://www.uni-hildesheim.de/wiki/lsf/faq/fehler.im.layout.

Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SucheSuchen         
  2. SoSe 2024
  3. Hilfe
  4. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     

Arts Education and Community Building in Conflict Situations in Nigeria - Einzelansicht

Zurück
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar
Veranstaltungsnummer 1719 Kurztext
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus Studienjahr / Zielgruppe Ausschließlich Master-Studierende
Credits Anmeldung Anmeldepflicht
Hyperlink   Evaluation Ja - digitale Veranstaltung
Sprache englisch
Termine Gruppe: 1-Gruppe iCalendar Export
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum (mögliche Änderungen beachten!) Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export
Do. 16:00 bis 18:00 wöchentlich von 29.10.2020  Externes Gebäude - Online-Lehre (ggf. folgt Raumangabe für Ausnahme Präsenzlehre) Raumplan        
Gruppe 1-Gruppe:
LSF - Module
Modulkürzel Modultitel
MKV-21 Mastermodul 2 Kulturverm. u. Kultur. Bild., TM 1: Konzeptionen von Kulturvermittlung
MKKTKV-22 MM 2 KV u. Kultur. Bild., TM 2: Theorie und Praxis Kultureller Bildung
KPO-AMKV2 Kulturvermittlung, TM 2: Kulturvermittlung in den Künsten, Kulturbesucherforschung und Evaluation von Kulturvermittlungsprozessen
Zuordnung zu Einrichtungen
Inst. für Kulturpolitik
Inhalt
Literatur

Enamhe, Bojor B. (2013): The Role of Arts Education in Nigeria. In:  African Journal of Teacher Education. Vol. 3. No. 1, S. 1-7.

Shank, Michael; Schirch, Lisa (2008): Strategic Arts­Based Peace­building. In: PEACE & CHANGE, Vol. 33, No. 2, S. 217-242.

Ukuma, Shadrach Teryila (2020): Cultural Performances: A Study on Managing Collective Trauma amongst Displaced Persons in Daudu Community of Benue State, Nigeria.

Bemerkung

Studienleistung: Vortrag, Reflexion, Protokoll

Prüfungsleistung: Hausarbeit, mündliche Prüfung

Lerninhalte

Nigeria is challenged by ethnic and religious conflicts, social marginalisation and displacement. In this context, artistic practices can contribute in fostering social cohesion and participation which leads to more peaceful coexistence and the creation of pluralistic societies.

This seminar will investigate arts education and community building in conflict situations in Nigeria. How can pluralistic societies be created with the means of arts and culture? What can be the contribution of arts to create social coherence? Which frameworks are needed to enable sustainable artistic practices?

On a theoretical level the students will acquire knowledge on the concepts of conflict, conflict transformation, social coherence, bottom-up peace building processes in relation to arts education, cultural practices and community building.

To gain practical insights, the students will get introduced into examples on the role of art and culture within conflicts in Nigeria (f. i. cultural performances in the farmers-herders conflict, visual expression as a form of social inclusion amongst internally displaced persons).

The online seminar will take place in cooperation with scholarship holders of the SDG Graduate School ‘Performing Sustainability. Cultures and Development in West Africa’, a collaborative training network for graduate students by the
University of Hildesheim (Germany), the University of Maiduguri (Nigeria) and the University of Cape Coast (Ghana). 

 

 

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
Impressum      Datenschutzerklärung     Datenschutz      Datenschutzerklärung     Erklärung zur Barrierefreiheit